Felanmälan

Till PLL Fastighetsförvaltning anmäler du som medlem i föreningen om något i din lägenhet eller i våra gemensamma utrymmen behöver åtgärdas.

Observera! Innan du kontaktar PLL Fastighetsförvaltning ska du läsa igenom föreningens stadgar, främst sid 11, för att ta reda på vad som är ditt respektive föreningens ansvar att åtgärda i lägenheterna. Enkelt uttryck är allt du själv kan se och röra ditt eget ansvar att åtgärda i lägenheterna och det tillkommer då ett självkostnadspris du själv betalar, om PLL kontaktas. Vid akuta fel i lägenheterna är det viktigt att känna till att du själv blir betalningsansvarig när PLL kontaktas, inte styrelsen.

För att göra en Felanmälan: ring 031-19 80 19, fyll i formuläret på PLL Felanmälan eller lämna ett meddelande på telefonsvararen.

Fastighetsskötaren är hos oss måndagar, onsdagar och fredagar kl. 07.00 – 10.00 och har sitt kontor på Doktor Bex gata 5.
 
Fastighetsskötaren är normalt inte på kontoret utan i fastigheterna och löser felanmälningar och arbetar med anvisade uppgifter.
 
Vill man träffa fastighetsskötaren bokar man tid via telefon ovan nämnda tider.

PLL:s växel har öppet vardagar 7-16 och i övrigt hänvisar till telefonsvarare, mail eller formuläret på hemsidan.

Akuta fel
Vid akuta fel t.e.x vattenläckage eller inbrott utanför ordinarie arbetstid ringer ni Låsinväst 031-21 04 00